7. februar 2008

Telefonsalg

Her i huset har vi tit været udsat for salg af diverse aviser, forsikringer, tidsskrifter mv. via telefonen. Det er så irriterende at blive ringet op midt i aftensmaden eller halvsent om aftenen. Hvordan man så slipper for de opkald, tjah, man kan jo få hemmeligt nummer, hvilket er en halvdyr affære. Eller benytte sig af den fremgangsmåde, som bliver anvendt her i huset: Når en sælger ringer op for at sælge sit produkt, kan man sige;

-Jeg har ikke tid lige nu, må jeg få dit privatnummer, så ringer jeg op senere?
- Øh, nej.
-Nå, du bryder dig heller ikke op at blive ringet op af fremmede mennesker...

En sjov oplevelse vi har haft vedr. telefonisk salg af en arbejdsløshedsforsikring.
Sælgeren kalder vi Einstein.

- Må jeg tale med manden i huset?
- Han er på arbejde.
- Nå, har han en arbejdsmobilnr?
- Ja, men det får du ikke at vide.
- Det er nummer det og det, ikke?
- Hvor har du det fra?
- Det har jeg slået op på nettet.
- Du skal være velkommen til at ringe til det nummer. Det er min mobil.

Han lagde hurtigt røret på , og vi har aldrig hørt fra Einstein siden. Så det.....................
Mobilen var en fin gave fra gemalen og stod oprettet i hans navn.

Ingen kommentarer: