7. marts 2011

Nogen gange kan min verden godt gå lidt i stå, og så kan jeg godt undre mig lidt...
Inden for et år har jeg på en øre-næse og hals afdelingen på et temmeligt stort hospital oplevet af have ikke færre end 4 forskellige læger tilknyttet mig og min dengang sygdom.
Jeg havde ikke nogen fast læge/kontaktperson, jeg kunne maile eller ringe til vedr. eventuelle spørgsmål, der nu måtte dukke op. Og til hver eneste konsultation kunne jeg starte forfra med at briefe den pågældende læge med sygdommens varighed, symptomer mv.
Det var et irritationsmoment for mig, ja, men så er den heller ikke længere.
Sygdommen forsvandt af sig selv, heldigvis.
Jeg tænker bare, at ovenstående scenarie er sådan for mange, og hvis man er kronisk syg, så er det nok bedst at have en fast læge tilknyttet sin sag...Jeg tror ikke en gang, at en kontaktperson er nok.
Kommunikation er vigtig, og den slags kan gå i vasken...en læge glemmer måske at notere ændring af medicin eller lign. i journalen.
Har du prøvet nogen lignende?

Lægekunsten er at holde patienten beskæftiget, mens naturen kurerer sygdommen...
- George Bernard Shaw.

Ingen kommentarer: