1. september 2013



Jeg har to kartemaskiner - fra Ashford - i en fin og en grovtandet enhed, den fine bruger jeg til alle mine fine fibre såsom cashmere, merino, alpaca mm.
Den grovtandet bliver brugt til de vasket/renset spindefibre som f.eks. Romney eller Bluefaced Leicester.
Mine håndkartere har jeg også to sæt af, og dem har jeg mærket med op og ned, således at jeg undgår at ødelægge karterne.
Skal man rense sin kartemaskine, så vil jeg anbefale, at man bruger den tilhørende syl/pren. Ikke alle mulige andre ting, for det ødelægger nålene. Det samme gælder håndkarterne.
Nålene kan risikere at blive flade, gummitromlen ødelagt og ...
Ashford har også fået et blending board til fibre, således at det er nemt at lave fine små rolags. Eftersom det længe har haft min interesse er et sådan bestilt hjem - og netop ankommet, så en af de nærmeste dage vil jeg teste det og lave et indlæg derom.

Ingen kommentarer: