7. september 2013

Lilla


Jeg er gået i gang med at spinde garn til en lilla bluse. Indtil videre har jeg 5 forskellige slags lilla...Hvid, mørklilla, lyselilla, lyslys lilla, mellem og en mellem mørk. Jeg overvejer at finde et par lilla nuancer mere.
Hele herligheden skal strikkes på rundpind/ærmepinde for at undgå så monteringsarbejdet så meget som muligt.
Fibrene er en herlig blanding af merino og Corriedale, måske med en sjat silke tilsat.
Jeg forestiller mig, at alle ribkanter skal være hvide med et par mørklilla striber i. Kropsdelen og ærmer vil blive strikket alle 2 pinde glat hvid, 2 pinde ret med mørklilla - derefter 2 pind lyselilla, 2 pind mørklilla og så fremdeles. Den mørklilla er gennemgående hele vejen igennem arbejdet.
Jeg har allerede et par fed garn klar, noget er klar til tvinding og enkelte er på vej i posten.
Opskriften er en blandet landhandel fra Drops, min egen opskrift og så lidt almindelig sjatstrik.

Ingen kommentarer: