10. november 2014

Julegaver

Den hæklede bold fik Felix i gave, fordi han er en cool hund.
Jeg elsker at finde på personlige julegaver til familiemedlemmer, hunde og venner mv.
F.ex. i en telefonsamtale falder der måske en bemærkning om, at den og den person ønsker sig f.ex. nogle helt specielle bageark til ovnen.
Dette noterer jeg ned til senere brug - juletid, fødselsdag eller bare en værtindegave måske. Juleønskesedler siger mig ikke ret meget, gaver skal være personlige og pakket (ikke ind, men) med omtanke. Hos os udveksler vi ikke julegaver, vi giver hinanden en gave med omtanke for og til hinanden. Deraf forskellen.
En ting, jeg aldrig ønsker at udsætte andre for, er sådan en oplevelse, som jeg havde for nogle år siden, da et familiemedlem forærede mig gratis vareprøver og et brugt punchbowlesæt i gave.
Naturligvis sagde jeg tak for det, som almen høflighed foreskriver.
Er julen efterhånden en stor kommerciel gaveudveksling, eller er der stadig plads til omtanke?


Ingen kommentarer: