9. december 2014

Spoleapparat

Kan man kalde en rok for et spoleapparat?
Jeg har 11 rokke i alt i form af Louet, Ashford, Schacht og Kromski+ diverse håndtene.
Førhen havde jeg diverse spoler opbevaret på spolestativer, men de fyldte en halv m2, så en kurv blev opfundet til formålet.
Det afstedkom jo frigivet gulvplads, omrokering af fibre mv. og pludselig var jeg i gang med en større omlægning af mit arbejdsværelse.
12 store bedrollers er fyldt til kanten med spindefibre, så møllene ikke kan få adgang til dem mere...ja, jeg har haft besøg af et enkelt møl tidligere på sommeren, så lavendelposer flyttede ind. Møldyret ud.
Det tog kun en weekend at rydde ud og op. Overskudsgarn og fibre røg afsted til Kirkens Korshær og Røde Kors.
Nu kan jeg finde tingene igen, og alting ligger i sirlig orden.

Ingen kommentarer: