28. december 2014

Væremåder, forståelse eller noget helt andet

Når man sender invitationer ud til en festlig lejlighed, vil der som oftest forekomme enkelte frafald.
Et nej til den festlige lejlighed er fuldt ud acceptabelt. Og tak for det.
Ingen grund til at forklare yderligere, skulle man tro, men nogle mennesker ved ikke, hvornår det er påkrævet at stoppe...
1) Der er for langt at køre - 12 km transport i egen bil.
2) Kan jeg ikke blive hentet standsmæssigt i en bil, så kommer jeg ikke. (Vedkommende har fravalgt bil som transportmiddel og bruger udelukkende det offentlige.)
3) Vi kan ikke få fri fra arbejde. (De havde begge Staycation - ferie på tidspunkt for festen.)
4) Vi gider ikke.
Faktisk tænker jeg på, hvad etikken foreskriver i sådan en situation...
Har du nogle sjove oplevelser med invitationer?
Modtager jeg en invitation til en strik-kom-sammen, hvor der er transport til, så tager jeg med uanset hvad...hey, vi taler om garn, ikke sandt?
 

Ingen kommentarer: