7. juni 2015

Familiedag

Hele min fars tilbageværende familie fra Emma på 2 år til alderspræsidenten på omkring de 70 somre.
Vi mødes en gang om året til en skovtur et eller andet sted på Sjælland, hvilket i år var planlagt til Hertadalen. (Skal man på skovtur der, så husk bord og stole. Bænke mv. tilhører nemlig kroen.)
Jeg kom heldigvis af med alle mine strikkeprojekter, så mit arbejdsværelse er mere eller mindre passérbart igen. Desværre fik jeg ikke taget billeder af projekterne, for alt er simpelthen gået op i hat og briller de sidste par uger...
Trøje, poncho, vest og 2 par vanter til Emma i forskellige lækre garner som lamauld og Peruvian Highland. En lyserød cowl i silkealpaca og merino fandt vej til mine strikkepinde.
Og så fik Emmapigen ligeledes patchworkbolde, firkanter og terninger syet af mig. (Fik at vide, at det er yndlingslegetøjet.)
Min fætters kone fik et sort halsrør i alpaca og merino, som hun havde ønsket sig længe - men aldrig kunne få, så jeg trådte til.
Min kusines anden datter fik et langt halstørklæde i noget lækkert uldgarn fra Lang Yarns.
Jeg har stadig et tæppe at montere i stærke farver til Felix til udendørs brug. Egentligt skulle Emma have haft det, men tyngden i det er for voldsomt til en to-årig prinsesse, så hun får et andet dukketæppe... Og så mangler jeg lige at hefte ender på en cowl til Emmas mor.

Ingen kommentarer: