14. juli 2015

Kan man få garn nok?





Jeg kiggede lidt på mit garnlager i går -og fik ryddet op i alt mit bomuldsgarn. Efter de første 150 nøgler holdt jeg op med at tælle...
Der er meget garn, og yderligere 40 nøgler ankom med posten i formiddags. Jeg er ved at kreere et nyt juletæppe til mig selv i rødt bomuld. Mønsteret har jeg ikke lagt mig fast på endnu.
Vi har et i alle regnbuens farver, lilla og hvide farve, et sortkantet regnbuetæppe mv. Et mangler kun en halv kant, og 2 hele tæpper til vores campingvogn er også i processtadiet...
Jeg foretrækker at hækle i bomuld, for det er noget nemmere at vaske i forhold til uldtæpper...min vaskemaskine har uldprogram med vuggeprogram, men det er tungt som et ondt år ved tørring - og ulempen er, at det trækker langt. Bomulden beholder sin formfasthed, fordi det ikke har nogen hukommelse og derfor 40 grader, derefter på et tørrestativ.

1 kommentar:

Merete sagde ...

Man kan ikke få for meget garn.