30. januar 2016

Klokken tidlig morgen

En tidlig morgen som i klokken 05.26 var jeg oppe med en vis hr labrador på 6 måneder, for man skulle jo besørge.
Jeg vil så drikke lidt vand, da jeg pludselig ser, at vores udendørs - hold tyvene væk - lys er blevet aktiveret, en mandsperson med en lille lygte fumler med vores hoveddør...Jeg får kaldt på gemalen, og han ser ud af vinduet, at det er en leverance med DAO.
De leverer så tidligt om morgenen, hvilket jeg fjols havde glemt alt om.
Bogen, jeg fik til min morgenkaffe - jeg blev oppe - er en hæklebog af forfatteren Jan Eaton købt hos Imusic.
Bogen er med 200 forskellige opskrifter på oldemorsfirkanter, diverse monteringsmåder, kanthækling og ordliste mv, således at der er rig mulighed for at starte på eget designet tæppe.
Jeg har lige et par tæpper i Hjertegarns mørkebrune/hvide/beige cottonsilk og Järbos hvid/grå/sort soft cotton til campingvognen og til opholdsstuen, en trøje og et enkelt par sokker til færdiggørelse, men så vil jeg gå i gang med et lækkert tæppe udelukkende i Willow fra denne bog.
Farverne har jeg ikke rigtigt lagt mig fast på endnu, men fordelen ved et tæppe er, at jeg kan hækle en firkant uden at belaste ryggen mer end højst nødvendigt.

Ingen kommentarer: