29. februar 2016

Gemalen startede med en gang hoste og snotnæse...det udviklede sig til en regulær gang influenza.
Pludselig fik jeg samme omgang, på trods af, at vi har en karentænepakke til netop sådanne situationer.
Pludselig faldt mit Peakflowfaretruende, så efter et opkald til Riget gik det stærkt. Inden for en time var der en ambulance klar til mig, Herlev akutafdeling ventede på mig.
Jeg blev modtaget af en sygeplejerske og to læger...min mor var tilkaldt, eftersom gemalen lå syg hjemme.
Et par timer, 1000000 prøver (ca) og et rend af andre sygepersonale blev jeg overført til infektionsmedicinsk afdeling, hvor jeg blev isoleret, fordi der var tanke om - Influenza.
Ganske rigtigt, prøverne viste, at jeg havde influenza B, og med tanke på min nye lunger blev jeg behandlet for en eventuel lungebetændelse mv.
En uge på en stue fik mig til at kravle langs murene til sidst.
Nu er vi alle raske, men enormt trætte.

Ingen kommentarer: