29. december 2016

Cowlen i restegarnet

Som strikker har jeg en stak vintertilbehør liggende i diverse skuffedarier.
Mange halstørklæder, cowls og tørklæder i alskens former og figurer har fundet sin vej til min hals i de år, jeg har været aktiv strikker og hækler.
Jeg ryddede ud sidste år, så jeg kun havde en cowl (grå merino, lilla i angora - dyrevenlig, naturligvis) i aktivt brug, men ønsket blev jo til lidt andre farver og udforminger, så ved endnu en oprydning på lageret over rester faldt jeg over 2 nøgler Thulegarn fra Hjertegarn.
Fremgangsmåden er rimelig nem:
Slå 200 masker på pind 6. Strik perlestrik (ret over vrang, vrang over ret). Strik 6 pinde glatstrik. Strik perlestrik. Luk løst af.
Hæft ender.
Voila! Din cowl er klar til brug.
Jeg brugte mine Chiagoo strikkepinde til dette projekt.

Ingen kommentarer: