7. marts 2017

Campingvognen fra helvede...

I 2012 købte vi en splinterny Hobby Premium 2012 fra en anerkendt  Hobby-forhandler.
Det blev Hobby igen, da vi har haft 4 generation Hobby uden problemer her i vores familie.
Vi designede den helt fra bunden med ønsker til stof, gulvtæpper, puder, indretning og ekstra tilbehør. Intet blev der sparet på, da vi jo regnede med, at det skulle være vores sidste vogn...jeg var på det tidspunkt på ventelisten til nye lunger, og vidste ikke, om der ville være en donor til mig, så hvorfor ikke gøre livet lidt sjovere?
Hvert eneste år modtager vi som Premium-kunder indkaldelse til service og fugtefttersyn hos et godkendt værksted. Vi valgte naturligvis forhandlerens eget godkendte Hobby- og DCUværksted.
Vi har så hvert år valgt at få et stort eftersyn med fugt, gastest og mover.
Ovenikøbet fik vi i foråret/efteråret 2016 et Premiumopgradering (ny bagende, bedre ventilation mv.) på foranledning og betalt af Hobby i Tyskland. (Producentlandet.) 
Alt eftersyn/services er uden anmærkninger overhovet. Gået glat igennem uden noget.
Her har vi fået underskrevne årlige fugtighedsattester, detaljerede regninger mv.
Forhandleren lukker og slukker butikken i 31. december 2016, så vi vælger at køre campingvognen til service hos Bijé i Helsinge. (God service, fair priser og styr på deres forretning.)
6. marts 2017 har de gennemgået vores campingvogn fra A-Z, og fundet at det er gennemtæret af fugt, rådnet op, alting er faldet sammen. 
Den kan laves, men vil koste en bondegård.
Vi har jo klare fysiske beviser på, at campingvognen har gennemgået fugtighedstests hvert eneste år. Problemet er bare, at Hobby vil ikke på acceptere kravet om, at de skal dække omkostningerne, simpelthen fordi den lukkede forhandler ikke har indberettet til Hobby i Tyskland, at vi har fået foretaget fugttests hvert år.

Bijé får kopier af alle beviserne, så de kan genoptage kravet igen. De kæmper en indædt kamp for os, og vi er evigt taknemmelige for deres store hjælp.
Sagen er ligeledes meldt til DCU og FDMs juridiske afdelinger, så der afventer vi også svar fra,
Alternativet er, at vi må ud i en retssag mod Hobby.
Vi vil hver til fald intet have at gøre med den gamle campingvogn. Kan den sælges, gør vi det, hvis ikke sælger vi den til ophuggeren. Men en ny skal erhverves... Gæt 3 gange på, at det IKKE bliver en Hobby næste gang. Kabe står på menuen.
Godt Bijé har opdaget den fugtskade, eftersom fugt=skimmelsvamp betyder en fatal exit for mig som lungetransplanteret. De er helte i min optik.
Kender du nogen eller har hørt om samme oplevelse, vil du være så venlig at fortælle om det?
Tak for hjælpen.
Her kan man læse lidt om Hobbys udvidet fugtskadegaranti...eller mangel på samme.


2 kommentarer:

Tris sagde ...

Mega surt med jeres campingvogn :-(

Men det var nu noget helt andet jeg ville spørge dig om, da du jo er "spinderok-samler".
Jeg har sidste uge for første gang siddet ved en rok, og blev lidt grebet, så nu har jeg besluttet mig for at købe en rok. Men da jeg jo er totalt novice, og heller ikke ved om interessen holder, er der grænser for hvor meget jeg vil ofre. Og så tænkte jeg om du måske kunne anbefale en begynder-rok, der ikke sprænger alle budgetter. Jeg har foreløbet kigget lidt på Ashford Kiwi 2, Kromski Sonata og Schacht Ladybug - den sidste synes jeg måske er lidt dyr som en første rok - også fordi al ekstraudstyr er ret dyrt.
Jeg vil blive virkelig glad for lidt vejledning, hvis du har tid :-)
Jeg kan fanges på tfrickmann@gmail.com

På forhånd tak,
Trine

Zette sagde ...

Trine, jeg skriver privat til dig i morgen. Har fejret en rund fødselsdag og er lidt træt. -))