6. november 2017

Et forsøg på vanter.

Jeg fandt en opskrift på vanter for nogen tid siden, og strikkede så vanterne.
Resultatet er mildest talt ugly - og med løg på. -))
Jeg brugte et par nøgler Drops Nepal fra lageret og vist nok en pind 4½-5. Selve opskriften var fra nettet, så den blev lynhurtigt slettet igen.
Imens jeg monterede de kedelige ender (Monteringsåge var til stede den dag), faldt jeg over et indlæg fra en dansk medstrikker på et social medie.
Hun berettede om, at et familiemedlem havde bestilt og beordret hende til at strikke en trøje for hende. Garnet skulle medlemmet også betale.
Alverdens strikkere kom medlemmet til undsætning: Damen skulle have kort besked på bestille/beordre-kræve/ikke betale var aldeles ikke i orden i en meget grim tone.
Jeg var tæt på at skrive til medlemmet, at hun skulle fortælle damen, at hun skulle gøre medlemmets hus og have rent. Vaske og støvsuge bilen. Passe damens børn og fuldtidsarbejde, indtil hendes trøje var færdigt. Derefter skulle damen aflevere 5000 kr + garnets pris til damen. En undskyldning ville også være på sin plads.
Jeg ville have slået en hånlatter op og bedt vedkommende om at FQ af, men det er bare mig!!! Fnis.

Ingen kommentarer: