2. februar 2018

Drops Jester

Strikkeriet til Cecilie har taget totalt overhånd. Jeg smæsker i lyserøde farver og lækre merinofibre.
Selve opskrifter hedder Jester og er en gratis opskrift fra Drops.
Strikkes på en halvtyk pind 4½.
Normalt skulle den strikkes i alpaca, men  jeg ved godt, at det er et big nono at bruge alpaca til babyer pga de små fibre, der kan sætte sig i luftvejene.
Denne opskrift har jeg strikket 2 gange - både i størrelse ca 6/9 måneder og 9/12 måneder. Begge i en lækker gl rosa til Cecilie ønsket af hendes moar.
Jeg lavede bare en indtagning ved 8 masker, 2 ret sammen. Næste omgang 7 masker, 2 ret sm. mv. Til sidst hæftede jeg ender. Opskriften foreskriver meget tydeligt, at man skal sy sammen for at få den sjove form. Vi valgte en slags elefanthue i stedet.

Ingen kommentarer: