7. november 2015

Hundetræning

Vi har startet hundetræning - for hunde og mennesker, først for os tobenede via et aftenkurses, hvor man får alt at vide om fodring, hundesprog, vanetænkning, gode manerer og leg mv.
Jeg har haft hund i 25 år (5 af slagsen) og er ligeledes vokset op med boxerhunde, så jeg kender lidt til hunde...-)))
Vores hundetræner er uddannet i DKK-regi med deres mange hundeddannelser. Jeg bruger selv holistisk hundetræning, som differentierer lidt i forhold til DKKs. regi. Men hvor om alt ting er, så går vi på kurset for at få de rette redskaber og sidste nye viden, hvorefter vi så tager det, vi kan bruge. Resten glemmer vi.
Jeg prøvede et par teorier af på Felix, da jeg kom hjem. Han sukkede overbærende, stirrede bare på mig og gik hovedrystende sin vej. Kenzo? Mor, er der noget mad?-var hans reaktion.
Noget godt fik jeg ud af kurset, vi var flere med labberhvalpe, så vi danner en klub for skønne hvalpe. Hehe.
Dejligt at møde andre mennesker, få ny viden, væk med den gamle kassetænkning. Bare en god aften. Underviseren er så bare ikke min kop te. Jeg bryder mig ikke om, at man som lærer står og fremhæver sine samarbejdspartnere for mersalg, samtidig med at nye hundeejere ikke får ordenligt svar på deres spørgsmål. Der blev skøjtet lidt for let hen over det.

1 kommentar:

MIG HUND OG STRIK sagde ...

Hej med jer.
Hvor er din hvalp en kær størrelse.
Jeg har det som dig ang. træning, trækker det ud som jeg kan bruge og smide det andet væk. Hunde er forskellige. Bare det fungerer mellem hund og ejer og der kommer et godt resultat ud af det og alle er glade, skal det nok gå.
Jeg passer datterens hunde, hold da op en spise situation vi har, Futte (lappen) er færdig med at spise, før Mathilde når så meget som at dufte til hendes mad. :-)
Held og lykke med din lille størelse.