28. marts 2018

Gaveprincippet

Det er åbenbart ikke alle forundt at kunne sige tak for en gave.
Jeg lærte en gang i min tidlige barndom, at man godt kan give en gave uden at få noget retur eller modtage noget uden at give noget tilbage. (En kunst i sig selv.)
Det er bare sjovere at give end at modtage i min filosofi. Bare man husker at sige tak, mange tak eller sågar nejtak. Det e r tilladt at have manerer.
En strikkende ven og jeg har leveret en stak huer til patienter i kemoforløb. En rigtig sød hilsen fra en jourhavende person fik vi som tilbagemelding på indsatsen. Flere huer og vanter er på vej-)))
Jeg tænker, at man måske kan spare sig selv for at købe eller lave gaver til andre mennesker, som ikke kan sige tak...ved at give for eksempel DKK 200,00 til en velgørende organisation i deres navn.
De kan ikke brokke sig over gaven uden at se smålige ud.

Ingen kommentarer: