26. marts 2018

Det sidste i rækken

Jeg har strikket et par - eller flere - babytæpper i tidens løb.
De har alle været min 50 procent cashmere, tilsat en sjat Coast garn og silketråd.
Når en tæppe blev afleveret til den vordende mor, var tæppet vasket og blokket. Selve vaskeinstruktionerne var også inkluderet både som mail, som sms og mundligt. Ligeledes var lablen fra garnet vedlagt. (Her fremgik der også vaskeinstruktioner.)
Jeg strikker ikke tæpper til babyer mere, da jeg fik at vide, at en moder havde vasket cashmeretæppet ved 40 grader, så det var blevet en blevet til en grydelap i overstørrelse.
Det sidste tæppe, jeg laver til andre, er netop blevet færdigt i ren bomuld. Klar til 40 grader.
Kun til mig selv strikker jeg nu om dage - tæpper altså. Tæpper kan erhverves i en butik til en rimelig penge i vore dage.

Ingen kommentarer: