14. juli 2019

Østersøparken og tilhørende smukke natur



Igennem på den lille skovsti mellem campingpladsen og adgangen til den her natur - også kaldet et dige fremkommer.
Vi gik lange ture i skygge og sol hver dag. Kenzo kunne gå skyggetur midt på dagen i den uge, hvor solen bagte ned over os. (Juni måned.) I de lune smukke sommeraftener var vi på slasketur, hvor de fleste var trukket hjem, så freden lå som en frodig dyne af luksus henover os derude ved stranden.
Hvilken en kommune, der er vært for denne smukke strand og tilhørende natur, burde få ros for at have sans for oprydning: Der står ikke en, men to skraldespande for hver adgang til stranden og dige...og der var én for hver 30. meter. Endvidere er der sat offentlige toiletter op - med kig til himlen.
Hele pladsen er omgivet af natur, skov og strand. Ligger så fint for indkøbsmuligheder, restauranter og indkøb af store lækre is.
Ligeledes er der meget vildtliv i dette område, så hunde må naturligvis ikke gå uden snor, hvorfor skiltning er meget fremtrædende, meeeennnn som sædvanligt er der visse typer aka snowflakes undtagen fra denne regel. Gæt selv, hvad der kan ske.
Det er så dejligt at informere dem om, at de skal have hund i snor jvf. reglerne og hundeloven.
Vi havde den desværre knap så positive oplevelse, at et cv-par havde deres 2 store Sankt Bernhards hunde med på ferie. Disse 2 basser tilbragte åbenbart meget tid ude i forteltet.
Kenzo og farmand var så en sen aften lige ud for at nette sig, og pludselig ser jeg en af hundene løbe forvildet rundt på pladsen - meget tæt på en super befærdet vej. (Bøtøvej)
Jeg render ud og får fat i hunden. Den er direkte ulydig og vil hele tiden lege, springer op af en nabo og river sågar mig. Endelig får jeg kaldt den til mig (hundetræning og 45 års erfaring), så vi kan gå ned til dem. Parret sidder i vognen, og den 2. basse vandrer uroligt frem og tilbage.
De kommer ud og henter deres hund, uden at sige ret meget, men jeg var VRED, så jeg talte nok ikke så pænt; hundehalsbånd og skilt ville være rart. Jeres hund var ved at løbe ud på en befærdret vej og kørt ned.
I de følgende dage derefter mødte vi dem et par gange, og som en rigtig dygtig servicehund udviste Kenzo en super adfærd ved at gå så flot i snor, adlyde hver en ordre og fokusere 100% på hans mor. 
Heldigvis kørte de videre 2 dage senere, så ikke flere grimme oplevelser. (Jeg har set en hund blive kørt over før.)
Det bedste var, da vi kom hjem igen, og jeg fik verdens største knuser af en glad hund.
Hvis man mangler noget til sin campingvogn eller fortelt mv, så ligger der 2 velassorteret forhandlere inden for ganske kort køreradius. Ret imponerende.
Der ligger et rigtigt godt indkøbscenter lige i kanten af Nykøbing F for videre shopping.

Ingen kommentarer: