5. maj 2021

Garn i lange baner - bare ikke til mig

Tussegammelt foto fra en svunden tid -))))


Som så mange andre strikkere er jeg også til garn. -)))

Håndfarvet garn er absolut min favorit, og vi er så heldige her i lille DK, at vi har nogle særdeles dygtige farvejonglører aktive i farveverden på lækre farvebaser.

Priser ser jeg ikke på, kvalitet koster, så man må hellere spare lidt op og købe det senere hen...

Jeg fandt lige præcis det garn i de farver som længe har været et stort ønske til et helt specielt projekt - nemlig en poncho med en hætte i smukke naturfarver. Hvad klogesen her så gør, er selvfølgelig at bestille det bestemte antal fed til brug for projektet, og så ville der ovenikøbet være nok tilbage til en hue til gemalen. (Han har ønsket 3 nye.)

Alle vinder, men vonk vonk vonk, lang næse! 

Sådan gik det ikke, jeg fik en mail samme dag fra garnpersonen, at ordren var slettet, da der ikke var nok fed.  Jeg har nok set lidt målløs ud i den situation, for man skulle tro, at en garnperson ville være interesseret i at farve et nyt batch op - og dermed lave et okay salg. Der var trods alt tale om 1200 meter garn. Det bliver da til lidt garn eller noget.

Jeg blev da tilbudt at købe de 2 resterende fed mod en vis procentdel off i min favør. (Det føltes som at stikke en finger i 1 glas vand og se hvor stort hullet er efter fingeren er fjernet.)

Om jeg tør handle der en anden gang, vides ikke. Der findes jo så mange andre...

Og så fandt jeg naturligvis en farveladestreg hos min foretrukne farver - udover Farveladen - så er jeg helt forstyrret med IT´s yarn. (Prøv det, test det. Føl deres kvaliteter. Namnam.)

Yarnie er også fast leverandør til min salige hobby, såvel som Painters yarn og Cleo garn,


 


Ingen kommentarer: