24. juli 2018

I en håndarbejdsgruppe på et af de store sociale medier krævede det at være medlem for at se ongoing poster mv.
Et medlem, en meget dygtigt kreativ dame, havde fremstillet en smuk farvestrålende beklædningsgenstand (muligvis bluse.)
Naturligvis havde hun modelleret foran en person, som så havde fotograferet hende. Det var så vældigt professionelt ud, og hun lignede en fotomodel.
Så damen uploader sit foto med tekst mv.
I denne gruppe har alle censorerne  administratorerne meget fokus på brud på copyright lovene, for nogle af brugerne kunne være stygge nok til at "låne" billeder af andre. Så meget fin gestus.
Damens foto blev prompte slettet, og hun fik kort besked om, at der var brud på copyright lovene, så hun blev smidt ud af gruppen næste gang...
Damen uploadede igen samme foto med teksten: Det er mig selv på fotoet. beklædningsgenstanden har jeg selv hæklet/strikket/hakket. Tjek evt. min personlige side for andre billeder.
Hun fik en undskyldning, og meldte sig promte ud af gruppen... En ubehagelig oplevelse. Jeg meldte mig også ud kort tid efter.

Ingen kommentarer: