20. december 2018

Lækkert garn.


Jeg køber jævnligt lækkert garn fra forskellige forhandlere nøjagtig lige som mange andre danskere.
Dette garn af cashmere og kameluld i min yndlingsfarve - lilla - har jeg et par kilo eller to af. (God pris, da det er et overskudsgarn fra tøjindustrien.)
Nogle få hundrede gram er blevet forvandlet til et superlækkert sjal med en bred blondekant.
Resterne af garnet fra de få hundrede gram er blevet forvandlet til en hue mv. som så igen har fundet vej til de hjemløse, Røde Kors og Kemopatienter...
Jeg kontaktede i den forbindelse en designer, som har kreeret en fantastisk sjov hue, der kan skabe lidt glæde i en kemopatients verden; Om jeg måtte strikke huer efter designerens originale opskrift og i det orignale garn og så donere det hele til et velgørende formål som kemopatienterne? Svaret kom prompte: Nej!!! Jeg kunne benytte en anden opskrift, der var lagt til fri afbenyttelse, men ikke det omtalte. 
Bevæggrunden til svaret får jeg nok aldrig afklaring på.

Disclamer:Hvis det er en købeopskrift, og jeg bruger det til velgørende formål, så spørger jeg altid designeren først, så jeg ikke kan få fingrene i klemme legalt set.
Der kommer jo altid noget godt ud af noget skidt, så jeg har sidenhen udviklet et par hueopskrifter til velgørende strik. De er både charmerende, fine og kan pyntes med alskens perler, hæklede blomster el. lign.
Designeren ønsker jeg alt godt for. 

Ingen kommentarer: